Groepsweekend bij "De Spar" in Haelen

Groepsweekend 2018 - vlot varen

Op vrijdag 20 april 2018 kwamen we allemaal samen bij "De Spar" in Haelen voor het groepsweekend. Na de opening hadden de bevers en de welpen spelletjes en een gezellig kampvuur. Helaas moesten we het doen zonder marshmallows, maar die houden we dan nog tegoed voor een andere keer. De scouts, explorers, roverscouts, old-school, plusscouts en overige vrijwilligers gingen aan de slag met de nachtexpeditie. Met zaklampen waren de glinsterende ogen van de dieren in het oerwoud zichtbaar en zij wijsden ons de weg naar de Uilentoren. Met behulp van UV-licht werd de weg terug gevonden en konden we op het einde "loggen".

Op zaterdag hadden we een geweldige tocht in het natuurgebied Leudal met heel veel zon. De wandeltocht leidde ons langs de St. Elisabethmolen, de Leubeek, de Leumolen, de Litsberg, de Zelsterbeek, en het bakhuisje. Onderweg waren er leuke posten zoals vragen beantwoorden over de St. Elisabethmolen, dieren zoeken, vissen vangen, vlaai eten en vlot varen. Na een heerlijke barbacue kwamen de gebroeders Oebidoebi (van de Halloweentocht) nog langs met een geweldig circus optreden. Ook de messenwerpers Alfrido, Gustavo en Wim kwamen langs met hun messenwerp act. Drie moedige welpen en scouts werden vastgebonden voor de messenwerp act. Alfrido werd geblindoekt en rondgedraaid om zijn messen te werpen richting de drie moedige vrijwilligers. Helaas was er te weinig tijd om de act te voltooien, maar kunnen de drie gebroeders de volgende keer de act wel afronden.

Zondagochtend was er nog een leuke zeskamp, met verkleden, chocolade eten, bal gooien, mijnenveld en nog veel meer. Na de prijsuitreiking was het weekend helaas weer ten einde, maar we kunnen terug kijken op een zeer geslaagd en zonnig groepsweekend.