Groep - Speltakken

Scouting St. Maarten is een scoutinggroep gelegen in het centrum van Weert. Scouting St. Maarten staat voor uitdaging! Wij bieden leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Bij Scouting speel je in je eigen leeftijdsgroep: een speltak. Iedereen krijgt zijn eigen uitdagingen en kan zo veel plezier aan het Scoutingspel beleven.

Groep
Naast de speltakactiviteiten organiseren wij ook groepsactiviteiten voor meerdere of alle speltakken.

4,5-7 jaar: Bevers
Bevers spelen in het dorp Hotsjietonia. De inwoners van het dorp nemen de bevers mee op avontuur en doen spelletjes of maken dingen samen met Stuiter. Spelenderwijs leren bevers vanalles!

7-11 jaar: Welpen
De welpen spelen in de jungle. Hier wonen de jongen Mowgli en het meisje Shanti, die de welpen meenemen de wildernis in. Daar leren ze alle andere junglebewoners kennen. Met spelletjes als het maken van geheime boodschappen in jungletaal of het uitvoeren van spannende speurtochten, beleven de welpen elke week veel avonturen.

11-15 jaar: Scouts
De volgende speltak heet scouts. Het buitenleven lonkt en de scouts gaan op avontuur, ze koken zelf op hun eigen kampvuur en ze leren hun eigen mening te vormen.

15-18 jaar: Explorers
Explorers maken hun eigen avontuur. Soms reizen ze naar het buitenland en vaak gaan ze op avontuur in de omgeving. Explorers bedenken en organiseren hun eigen activiteiten. Natuurlijk worden ze hierin wel begeleid door de begeleiding.

18-23 jaar: Roverscouts
Roverscouts organiseren hun eigen activiteiten en kampen. Ook roverscouts blijven bij Scouting nog steeds ontdekken en leren.

21 jaar en ouder: PlusScouts en Old-School
Volwassenen van 21 jaar en ouder worden bij Scouting 'PlusScouts' genoemd. PlusScouts organiseren hun eigen activiteiten.