Sinte Merte

Sinte Merte Weert 2021

Donderdag 11 november 2021 organiseert Scouting St. Maarten in het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 18.30 uur is er in de dekenale stadskerk Sint Martinus een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Nadat in de kerk alle lampionnen zijn ontstoken start de lampionnenoptocht. Sint Maarten gaat te paard voorop samen met de tambours. Tijdens de lampionnenoptocht houden we ons aan de coronaregels oftewel we houden 1,5m afstand. De lampionnenoptocht  loopt vanaf de kerk naar het terrein van Scouting St. Maarten aan de Nazarethsteeg.

Aangekomen bij het scoutingterrein aan de Nazarethsteeg moet iedereen van 18 jaar en ouder zijn coronatoegangsbewijs laten zien. Op het scoutingterrein steekt Sint Maarten de grote Sinte Mertehoûp aan. De aanwezigen kunnen op het scoutingterrein gratis genieten van warme chocolademelk, limonade en wafels. Tevens kun je er vers gebakken oliebollen en appelbeignets kopen.

Iedereen is van harte welkom om dit (kinder)feest samen met ons te vieren.