Sinte Merte 2023

Sinte Merte Weert 2023

Zaterdag 11 november 2023 organiseert Scouting St. Maarten in het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 19.00 uur is er in de dekenale stadskerk Sint Martinus een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Nadat in de kerk alle lampionnen zijn ontstoken start de lampionnenoptocht. Sint Maarten gaat te paard voorop samen met de tamboers. De lampionnenoptocht loopt vanaf de kerk door de Beekstraat en de Beekpoort naar het terrein van Scouting St. Maarten aan de Nazarethsteeg.

Sinte Merte viering 2022

Sinte Merte viering Weert 2022

Vrijdag 11 november 2022 organiseert Scouting St. Maarten in het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 19.00 uur is er in de dekenale stadskerk Sint Martinus een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Nadat in de kerk alle lampionnen zijn ontstoken start de lampionnenoptocht. Sint Maarten gaat te paard voorop samen met de tambours. De lampionnenoptocht  loopt vanaf de kerk door de Beekstraat en de Beekpoort naar het terrein van Scouting St. Maarten aan de Nazarethsteeg.

Sinte Merte Weert 2021

Donderdag 11 november 2021 organiseert Scouting St. Maarten in het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 18.30 uur is er in de dekenale stadskerk Sint Martinus een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Halloween en Sinte Merte

BELANGRIJKE MEDEDELING

Helaas, Pindakaas. Corona gooit veel roet in het eten. Vandaar dat we een aantal moeilijke beslissingen hebben moeten nemen.

Dit jaar gaan zowel de jaarlijkse Halloweentocht van 31 oktober, als de jaarlijkse Sinte Merte hoop, van 11 november, op ons terrein niet door.

Graag zien we jullie bij een van onze andere activiteiten!!

Sinte Merte bij Scouting St. Maarten

Op maandag 11 november 2019 organiseert organiseert Scouting St. Maarten in het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 19.00 uur is er in de dekenale stadskerk een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Nadat alle lampionnen zijn ontstoken trekt er een lampionnenoptocht vanaf de kerk door de Beekstraat, naar het terrein van Scouting St. Maarten aan de Nazarethsteeg. Sint Maarten die te paard voorop gaat, steekt op het scoutingterrein de grote Sinte Mertehoûp aan.

Kleurwedstrijd

Kleurplaat Sinte Merte

Op 10 november was het weer super gezellig tijdens de jaarlijkse Sinte Merte viering. Na de viering in de dekenale stadskerk Sint Martinus, trok de lampionnenstoet met tromgeroffel door de Beekstraat naar het scoutingterrein aan de Nazarethsteeg. Sint Maarten ontstak daar het vuur in het bijzijn van de vele kinderen en gedeputeerde Hubert Mackus van de provincie Limburg. Iederen kon volop genieten van wafels, cake, oliebollen, appelbeignets, chocolademelk en ranja. Na afloop kregen alle kinderen wat lekkers en een kleurplaat.

Sinte Merte

Op zaterdag 10 november 2018 organiseert scouting St. Maarten de jaarlijkse viering van Sinte Merte in het centrum van Weert. Om 18.15 uur is er in de dekenale stadskerk Sint Martinus een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Sinte Merte (incl. foto's)

Sinte Merte 2017 Weert

Het was druk tijdens de Sinte Merte viering in de dekanale stadskerk St. Martinus in Weert. Deze drukte zorgde voor een lange lampionnenoptocht door o.a. de Hegstraat en de verlengde Beekstraat. Aangekomen op het terrein van scouting St. Maarten werd het vuur ontstoken door Sint Maarten. Behalve van het lekkere warme vuur, konden de kinderen en hun ouders ook volop genieten van warme chocolademelk, wafels, oliebollen, appelbeignets en nog meer.

Sinte Merte 2017

In het centrum van Weert organiseert Scouting St. Maarten de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 18.15 uur is er in de dekenale stadskerk een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Nadat alle lampionnen zijn ontstoken trekt er een lampionnenoptocht vanaf de kerk naar het terrein van Scouting St. Maarten aan de Nazarethsteeg. De drumband van de Kerkelijke Harmonie St. Joseph 1880 begeleidt de stoet muzikaal. Sint Maarten die te paard voorop gaat, steekt op het scoutingterrein de Sinte Mertehoûp aan.

Sinte Merte bij Scouting St. Maarten Weert

Op vrijdag 11 november organiseert scouting St. Maarten In het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 18.30 uur is er in de dekenale stadskerk een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.