Sinte Merte viering 2022

Sinte Merte viering Weert 2022

Vrijdag 11 november 2022 organiseert Scouting St. Maarten in het centrum van Weert de jaarlijkse viering van Sinte Merte. Om 19.00 uur is er in de dekenale stadskerk Sint Martinus een korte kinderviering. Tijdens de viering wordt ingegaan op het verhaal rondom Sint Maarten.

Nadat in de kerk alle lampionnen zijn ontstoken start de lampionnenoptocht. Sint Maarten gaat te paard voorop samen met de tambours. De lampionnenoptocht  loopt vanaf de kerk door de Beekstraat en de Beekpoort naar het terrein van Scouting St. Maarten aan de Nazarethsteeg.

Op het scoutingterrein steekt Sint Maarten de grote Sinte Mertehoûp aan. De aanwezigen kunnen op het scoutingterrein gratis genieten van warme chocolademelk, limonade en wafels. Tevens kun je er oliebollen en appelbeignets kopen.

Iedereen is van harte welkom om dit (kinder)feest samen met ons te vieren.