Welpen

Welpen-Scoutsdag

Je kleren gaan er flink van stinken, maar het is wel hartstikke leuk: Fikkie stoken!!! en dan uiteraard zelf een broodje en een lekkere frikandel bakken. Ook hebben we Oud-Hollandse spelletjes gedaan en het Walky-Talkyspel. Tussen de middag hebben de welpen en de scouts samen geluncht met een kopje soep. Kortom een geweldig leuke dat met fantastisch mooi weer.

Sneeuwpret

Sneeuwpret welpen scouting St. Maarten

Sneeuw.... en dat betekent dolle pret. Nadat we eerst binnen de platte knoop, de achtknoop en nog een aantal knopen hadden geoefend, gingen we naar buiten om met de sneeuw te spelen. De sneeuwballen vlogen om onze oren en er werden volop sneeuwpoppen gebouwd. Sneeuwpret volop dus!!!

Sneeuwpret 2017

Foto's Sneeuwpret 2017

Welpen-Scouts dag

Op 19 maart hadden de Scouts en Welpen een gezamenlijke dag georganiseerd. Tijdens deze dag konden de Welpen alvast leren hoe het is om een echte Scout te zijn en de Scouts konden hun technieken showen aan de Welpen.

Aan het begin van deze dag is er twee keer geopend: volgens de Welpen wijze en volgens de Scouts wijze. Daarna volgde een programma met koken op houtvuurtjes. Tussendoor was er tijd voor wat leuke spelletjes.

Na een lange dag kijken beide speltakken terug naar een leuk programma. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.