Natuur

Natuurwerkdag Scouts

Scouting en natuur gaan vaak samen, afgelopen 11 februari hebben de scouts weer de handen uit hun mouwen gestoken tijdens de natuurwerkdag. Samen met de Ecologische werkgroep Weert Zuid hebben zijn bomen omgezaagd in de Tungelderwell ter bevordering van de mooie heide en korstmossen. Een volledig verslag volgt nog op de site van de werkgroep: http://www.ecologischewerkgroepweertzuid.nl/236266863

OERRR-LEUK!!! (met speciale scouting actie!!!)

Een onmisbaar onderdeel van de opvoeding en ontwikkeling van het kind is het buitenspel. De natuur begint al bij de keukendeur en is een prachtige, waardevolle omgeving om te leren spelen en ontdekken. Dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Het kind dat veel buiten speelt, leert risico’s nemen, bouwt minder angst en onzekerheid op, tankt veel meer zelfvertrouwen en lef in het belang van zijn fysieke en mentale gezondheid. Ook als het regent, modderig is, koud is. Mogen ze dat? Kunnen ze dat? Durven ze dat? Hierbij ook: hoe staan wij als begeleiders, verzorgers, ouders daarin?